03 mars, 2014

Köttsörja serverad i Saab

Framför mig låg en lastbil med släp. Öppet släp. Stenbumlingar och jord, som hoppade och studsade i takt med P3-musiken. Satt och funderade på vad som skulle hända om en av de där gigantiska stenbumlingarna studsade av släpet och landade på... säg, mitt tak?

Hur skulle det se ut? eller, hur skulle jag se ut...? Kanske som den billiga halva-priset-fläskkarrén som jag hittat strax innan jag satte mig i bilen. En köttsörja med inslag av benflisor? Ja, inte helt otroligt.

Jag körde om. Jag passerade ett antal ton med metall och sten, i ögonvrån skymtade jag föraren och jag kom på mig själv med att le triumferande, och jag tänkte, den här gången klarade jag mig, och jag tryckte gaspedalen i botten och såg lastbilen sakta men säkert försvinna, tills den knappt skymtade som en liten, liten mörk prick i backspegeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar