30 oktober, 2012

En vanlig morgon tillsammans med Ångest och Kaos

Solen slår sönder mitt fönster och sticker mig i ögonen. Du ska fan inte tro att du kan ligga här och gömma dig!!  skriker hon. Högt.

Det gör ont i mina ögon, det gör ont i mina öron.

Jag hör någon skratta. Kaos och Ångest sitter i soffan och garvar åt mig. "Satan, så gott kaffe!" fnittrar Ångest. "Jag tog det sista, det gjorde väl inget, va?"

Kaos ger upp ett bullrande, skrämmande skratt och smular sönder mina cigaretter. Tobaksflagorna strös över parketten och han hånler mot mig. "Du trodde väl inte att du skulle komma undan såååå jäääävla lätt?? Du trodde väl inte att du skulle få en sån där jävla svennebanansk tjolahopptjolahejsanglad dag...? Va? Vavavava?? Mohahahahaha!!"

Nej. Jag trodde väl inte det. Innerst inne. Jag har slutat tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar