21 juli, 2011

Vardagsfunderingar

Ibland funderar jag på hur jag kommer att se ut när jag blir äldre. Riktigt gammal. Kommer jag att skrumpna och se ut som ett rynkigt russin i ansiktet? Kommer huden att hänga och flänga längs med armar och kring magen?

Kommer jag att tappa allt hår? Kommer munnens innandöme att påminna mer om någon gammal fornlämning, snarare än tänder? Kommer jag att kunna gå? Kommer jag att ha hörseln i behåll? Kommer jag att sitta och Old bastarddregla i fönstret på ett boende för dementa, klappandes en snart-nära-döden-gammal katt som är så jävla blind att hon ständigt tar miste på kattlådan och min lunchtallrik?

Och kommer jag kanske att sitta där med tom blick, medan jag låter tandpetaren rensa återstoden av tänderna från gammal kattsand…?

Det är sånt jag funderar på. Ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar